Marica Šljukić: „Tezga pokraj puta : sociološka analiza karakteristika i položaja malih proizvođača na srpskom tržištu hrane”

2,000.00 din.

DOSTUPNO

Edicija:
Facebook
Twitter
LinkedIn

Naučna monografija „Tezga pokraj puta: sociološka analiza karakteristika i položaja malih proizvođača na srpskom tržištu hrane” predstavlja bogati naučni, prije svega sociološki doprinos Sociologiji sela koji se ogleda, ne samo u pogledu značaja istražene teme, nego i u vrlo vještom, nadahnutom i stručnom pristupu zadatoj temi koja može imati nemjerljiv doprinos u kreiranju budućih strateških dokumenata razvoja malih proizvođača hrane, kao i načina njihovog pozicioniranja u lokalnim i globalnim tržišnim odnosima.

Prof. dr Ranka Perić Romić

Imajući u vidu rukopis u celini, smatram da on u potpunosti predstavlja pravi primer jedne sociološke analize veoma aktuelne problematike, kako globalno, tako i nacionalno – na nivou srpskog društva. Zašto pravi primer? Zato što sociološki koncizno, pronicljivo, sa velikom imaginacijom i razumevanjem problema i položaja malih proizvođača daje čitaocu uvid, objašnjenje i podlogu za razumevanje relevantnosti ove tematike, njenih uzroka, posledica, izazova i globalnih i dugoročnih konsekvenci za društvo koje ovoj problematici ne posvećuje dužnu pažnju i strategije agrarne i ruralne politike. Time nas delom autorka upućuje na odgovor na drugo pitanje: zašto je ovo relevantno. Odgovor je krajnje jasan: prehrambeni suverenitet, proizvodnja raznovrsne i kvalitetne hrane, ekološke, socijalne, kulturne, etičke i sve druge funkcije koje ostvaruje poljoprivreda kao delatnost.

Prof. dr Dejan Janković

Monografija ima višestruki značaj, kako za srpsku sociološku zajednicu, tako i za studente i istraživače i naučnike iz drugih bliskih nauka. Predmet istraživanja koji mnogi istraživači nisu prepoznali kao značajan, istražen je kvalitativno i sa svih aspekata. Bogato istraživačko iskustvo autorke bilo je dovoljno za postavljanje početnog istraživačkog pitanja: koje su karakteristike malih proizvođača hrane u Srbiji i kakav je njihov položaj na tržištu? Osnovne karakteristike predmeta istraživanja, odnosno njegova nevidljivost i neistraženost, kao i početna pretpostavka u kojoj se smatra da mali proizvođači hrane u Srbiji imaju nepovoljan i neravnopravan tretman na tržištu na kome dominiraju prehrambene industrijske korporacije, uslovili su korišćenje više metoda za prikupljanje i obradu podataka, što je doprinelo njihovom kvalitetu.

Prof. dr Snežana Stojšin

Edicija:

SOCIOLOGIJA

Obim:

176 str.

Povez:

broš.

Format:

17 x 24 cm

Godina izdanja:

2023

ISBN:

ISBN-978-86-6029-629-2 (Banatski kulturni centar)
ISBN 978-86-6065-807-6 (Filozofski fakultet)

Saizdavač:

UNIVERZITET U NOVOM SADU, FILOZOFSKI FAKULTET NOVI SAD